pühapäev, september 18, 2011

3. nädal Õpikeskkonnad

Õpikeskkond on füüsiline või virtuaalne ruum, kus toimub õpiprotsess. Seega võib see olla nii klassikalisest klassiruumist  tahvli ja kriidiga kuni veebikeskkonnani. Õpikeskkonnas toimub õpetaja ja õpilaste vaheline suhtlemine, teadmiste edasiandmine, vastuvõtmine, arvamuste avaldamine, ülesannete jagamine/tegemine, teadmistekontroll jne, kõik see, mis on iseloomulik õppimisele ja õpetamisele. Antud aine kontekstis on mõeldud siiski eelkõige virtuaalset õpikeskkonda, mis toetab õppimist ja õpetamist.
Õpetajana veel puuduvad kogemused õpihaldussüsteemidega töötamisel, kuid üliõpilasena olen eelnevate õpingute jooksul kokku puutunud ja kasutanud IVA, Moodle, WebCT e Blackboardi keskkondi. Jooksvas õpiprotsessis on kõik üsna normaalsed, st kasutatavad. Kõikide kinniste õpihaldussüsteemide puuduseks on aga see, et kursuse lõppedes ei ole võimalik enam materjalidele ligi pääseda. Õpingute jooksul seda ei mõtle. Hiljem on aga selgunud kurb tõsiasi, et oleks pidanud üht-teist salvestama. Nii mõnigi asi vajaks meeldetuletamist, järelevaatamist.
IVA-keskkond
Plussid:
  • Keskkonnas on üleval õppematerjalid
  • Võimalik pidada osalejatevahelisi foorumeid
  • Õpetaja saab anda õpilase töödele tagasisidet, hinnangut
  • Õpetajale saab saata kirju, esitada küsimusi
Miinused:     
  • Puudub  silmast-silma kontakt õpilase õpetaja ja õpilaste vahel
  • Vajalik on arvuti ja internetiühendus (osadel õpilastel puuduvad kodus vahendid  materiaalsetel põhjustel)
  • Õppematerjalide mittekättesaadavus peale õpinguid

2 kommentaari:

  1. Täiesti nõus olen õpihaldussüsteemi negatiivse tõsiasjaga, et hiljem ei ole mul võimalik õppematerjalidele, -ülesannetele ligi pääseda. Mõnikord on näiteks mõne rühmatöö tulemus kasutatav ka hiljem teistes ainetes või tööl. Kuid jah, õppetöö ajal selle peale kohe ei tule. Mina olen lahendanud selle mure sellega, et pean paralleelselt ka õppeblogi.
    Väljatoodud IVA miinus "puudub silmast-silma kontakt õpilase õpetaja ja õpilaste vahel" on peaaegu iga õpihaldussüsteemi miinuseks ja mis kindlasti on oluliseks õpet mittetoetavaks faktoriks.

    VastaKustuta
  2. Täpselt samad plussid ja miinused võib tegelikult välja tuua kõigi täisfunktsionaalsete õpihaldussüsteemide puhul. Erandiks on õppematerjalide kättesaadavus pärast kursuse lõppu. See sõltub õppeasutusest, kui pikalt nad oma kursusele ligipääsu võimaldavad. Seda ei saa pidada konkreetse õpihaldussüsteemi puuduseks.

    Kas Sa oskad välja tuua mõne plussi ja miinuse, mis just IVA puhul esile tuleb võrreldes Moodle ja Blackboardiga?

    VastaKustuta